دوشنبه، تیر ۰۷، ۱۳۸۹

جواد نباشد

طنز دست‌ساز
 
چون علما و دانشمندان گفته‌اند «فوتبال مساله مرگ و زندگی نیست، بلکه خیلی مهم‌تر از این حرف‌هاست!» و چون الان موسم جام جهانی فوتبال است و چون ما فکر می‌کنیم حق ایران بوده است که در جام جهانی شرکت کند اما به دلیل علی‌آبادی و دایی و مایلی‌کهن و کفاشیان و قطبی و علی بوقی نتوانسته به جام جهانی برود، و چون الان تعدادی از همین دانشمندان داخلی ما رفته‌اند آفریقا که ببینند الان مظنه بلیت و پرچم و ... چند است (چون در جام جهانی گذشته مظنه خیلی بالا بود! باید حساب کتاب کرد و دید که با توجه به این که سهمیه بلیت و اینا در کار نیست، چقدر متضرر شده‌اند) و همه این‌ها به کنار چون یکی از گزارشگران فوتبال استاد جواد خیابانی است، و چون استاد جواد جزو محبوب‌ترین گزارشگران ورزشی است، و چون استاد جواد با تمام توان روی اعصاب بینندگان تلویزیونی رو پایی می‌زند، و چون استاد خودشان گفته‌اند که « من هيچ‌وقت براي روزنامه‌نگارها محبوب نبوده‌ام! تا حالا حتي به يك روزنامه‌نگار زنگ نزده‌ام گلايه كنم. اما آنها دل پرخون دارند كه مي‌گويند ما بنويسيم جواد نباشد. من مي‌گويم به كوري چشم شما، شما بنويسيد من هم هستم.» به همه دلایل فوق، طنز دست‌ساز این هفته را به دست‌سازهای استاد جواد اختصاص دادیم؛

شرح عکس: جواد جوان
مهم‌ترین جمله قصار استاد خیابانی:
علی‌آبادی پدر ورزش ایران است. (استاد خیابانی درباره دیگر اعضای خانواده ورزش تا به حال چیزی نگفته است.)

  • صد هزار نفری که در استادیوم نشسته اند نشان دهنده امنیتی است که در کشور وجود دارد...
  • شاید در دنیا تنها به اندازه انگشتان یک دست بازیکنی باشه که موقعی که می خواد به توپ ضربه نزنه ، بزنه یا موقعی که نمی خواد ضربه بزنه، بزنه!
  • واقعا عجیبه که در تهران ما هوا گرمه ولی در آفریقا هوا الان کمی سرده!
  • استاد هنگام گزارش بازی پرسپولیس و سایپا فرمایش فرمودند: « کریم انصاری‎فرد هیچ نسبتی با برادران انصاری‏فرد ندارد، بخصوص با محمدحسن!»
  • ۵ حلقه المپیک نمادی از رنگ پرچم همه کشورهای دنیاست. (در احوال این جمله کمی دقت کنید!)
  • استاد در یکی از بازي‌های استقلال و پرسپوليس جامعه را مبهوت کرده و به ناگاه فرموده‌اند: «جباری ِ ... چه شوتي مي‌زنه!» (صفت به کار برده به خاطر مغایرت با اصول اخلاق در خانواده و باقی چیزها حذف شد. لطفا خودتان یک صفت جایگزین کنید. البته می‌توانید با جست‌وجوی عین این عبارت در اینترنت فیلم این فرمایش استاد را درباره جباری ببیند.) 
شرح عکس: پدر ورزش ایران به نقل از جواد

  • نتایج این گروه رو مرور می‌کنیم: پرتغال یک بازی، یک امتیازساحل عاج یک بازی، یک امتیازکره شمالی صفر بازی، صفر امتیاز !برزیل صفر بازی، صفر امتیاز!
  • باران در حال وزیدن است!
  • بدون شک الان مردم شهر چلسی خیلی خوشحال هستند!
  • با شوت با شوت جواب داده می شه!
  • حملات دو تیم ، حملاتی است که دروازه ها را بدجوری تهدید می کنه و هر دو تیم از گل زدن به مشکل برخوردند!
  • کریمی موقعیتی که خودش برای خودش با پای باقری ساخت، خودش هم خراب کرد خودش....!
  • باقری استپ سینه رو اومد ، ولی نتونست ادامه بده!
  • آتسو با کریمی صحبت می کنه. چیکار می خوان بکنن اونجا؟دارن نقشه اش رو می ریزن اونجا!
  • باز شاهدیم که صندلی های بی گناه ورزشگاه به زمین پرت می شه.
  • صحنه های زشتی که در چنین صحنه هایی اونها رو می بینیم در این صحنه ها!
  • چه 10 دقیقه ای می شه این 10 دقیقه و امیر قلعه نویی پیروز می شه !
  • آفرین علیرضا محمد. آفرین . واقعا یک بار دیگه با صراحت می گم. آفرین علیرضا محمد.
  • تورس می‌فرسته روی دروازه... کسی نیست استفاده کنه... یه نفر دیگه باید سانتر می‌کرد تا تورس می‌زد توی دروازه!
  • یک سانتر بی‌هدف... و گل!
  • از 4 دقیقه وقت تلف شده یک دقیقه تلف شد!
  • شما از روی قطر رون دو بازیکن می تونید بفهمید کدوم قوی‌تره!
 شرح عکس: جواد
  • يك خبرنگار آمد گفت من فلاني‌ام. گفتم خوشبختم. گفت از تو هميشه بد نوشته‌ام. گفتم بدبختم. گفت يعني برات مهم نيست؟ از جيبم 50 هزار تومان درآوردم دادم گفتم ديگر ننويس. گفت نه. به او ناسزايي گفتم و گفتم برو باز هم بنويس.
  • هوشنگ گلمكاني چند سال پيش گفته بود خياباني چون چاق است نبايد فوتبال گزارش كند. تلفن كردم بهش و گفتم شما نبايد فيلم نقد كني چون عينكي هستي و شايد جنيفر لوپز را دمي مور ببيني. به من گفت خيلي پررويي و شروع كرد به من بد و بيراه گفتن. الان مي‌گويد نه اين حرف‌ها نبوده. خب چرا.
  • در یکی از بازی های بارسلونا، استاد تعویض بازیکن بارسا را به صورت اخراج گزارش فرمودند: "چه اخراجی ، خودش هم باورش نمی شد،عجب تصمیمی، بعد ها داور سر این تصمیم به شدت بازخواست خواهد شد." اما چند لحظه بعد وقتی متوجه شد بازیکن بارسا تعویض شده است نه اخراج، بسیار حکیمانه سکوت فرمودند.
  • استاد جواد خیابانی یک‌بار درباره پرسپولیس گفتند: « پرسپولیس اگر شاهین بوشهر را در تهران نبرد پس چه تیمی را می خواهد ببرد؟» که بعدا مورد تفقد و عنایت شعارهای بوشهری‌ها در ورزشگاه‌ها قرار گرفتند.

در تهیه این گزارش از حافظه طرفدارن استاد و وبلاگستان فارسی استفاده شده است. 
 

منتشرشده در هفته‌نامه‌ی پیک سبز، صفحه‌ی طنز، ستون طنز دست‌ساز، شماره‌ی 322
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در وبلاگ بازنشر می‌کنم.)