چهارشنبه، تیر ۰۱، ۱۳۹۰

لاله و لادن سیاسی

آقای محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی این‌طور این‌طور آمدند و بعد از کمی تلاش روی کاناپه نشستند.
گفتم: «چه نوع مشاوره‌ای نیاز دارید؟»
رحیم مشایی گفت: «خبرها را مرور می‌کردم و دیدم که آقای مجتبا ذوالنور گفته «احمدی نژاد و مشایی مانند لاله و لادن دوقلوهای به هم چسبیده هستند که وقتی آنها را عمل جراحی کردند هر دو از بین رفتند.» برای همین آمدیم شما مشاوره بدید ببینیم اگه ما از همدیگر جدا بشویم چه اتفاقی می‌افتد.» 
کمی دقت کردم و دیدم این نظریه کاملا درست است. آقای احمدی‌نژاد و رحیم مشایی مثل یک دوقلوی به هم چسبیده هستند. تعجب کردم که چرا قبل از این کسی متوجه این موضوع نشده بود.
گفتم: «خودتون هم از این قضیه رنج می‌برید؟» 
رحیم مشایی گفت: «ما که نه. اما دیگران چرا.»
آقای احمدی‌نژاد گفت: «اصلا توی ایران دو قلوی به هم چسبیده نداریم.»
رحیم مشایی گفت: «ما معتقدیم مکتب ایرانی منجر به "به هم چسبیدگی ملی" می‌شه.»
گفتم: «می‌فهمم. می‌فهمم. بهتر است تا وارد جزییات نشدید، من راهکارهای جدایی شما را بدهم.»

راهکارها 
 - اگر از سر به هم چسبیده باشید، و بخواهید جدا شوید، راهکار مشخص است. در این نوع جدایی، همه چیز نصف می‌شود. پول، خانه، باقی لوازم. البته مکتب ایرانی (به خاطر وابستگی عاطفی) می‌رسد به رحیم مشایی.
- اگر از قلب به هم چسبیده باشید و بخواهید جدا شوید، ممکن است دو طرف آسیب جدی ببیند. اگر واقعا نمی‌شود ادامه بدهید، بهترین راهکار این است که یکی از طرفین را (به نحوی از انحا) بیهوش کنیم تا به کما برود و دیگر حرف نزند. این طوری آقای احمدی‌نژاد می‌تواند به زندگی طبیعی ادامه بدهد، منتها باید رحیم مشایی را مثل به صورت تزیینی با خود همراه داشته باشد.
- اگر از دست به هم چسبیده باشید، خیلی راحت است. باید دست از هم بردارید. 
- اگر از پا به هم چسبیده باشید، باید به پای هم نمانید و روی عواطف خود پا بگذارید و پا به پا هم نسوزید و بسازید.
- اگر از پشت به هم چسبیده باشید باید به هم پشت کنید و دیگر در هر شرایط پشت هم نباشید. 
- اگر از گوش به هم چسبیده باشید باید دیگر پشت گوش خود را نبینید و به حرف هم گوش نکنید و گوش‌تان بدهکار هم نباشد و کاری نکنید که به خاطر یکی، باقی مسوولان گوش آن یکی را در دست بگیرند و بپیچانند. 
- اگر از چشم به هم چسبیده باشید باید چشم روی همه چیز ببندید. البته خوب است که آقای احمدی‌نژاد چشم بگذارد و رحیم مشایی برود قایم شود. منتها دیگر نرود پیدایش کند. 
- اگر از ...

نسخه 
در کل نسخه‌ای که می‌شود برای این مشکل پیچید، ساده نیست. چون تا به حال هیچ دوا و درمانی برای این موضوع توی هیچ دکان عطاری در این ممکلت پیدا نشده است.


منتشرشده در روزنامه‌ی اعتماد، دوره‌ی جدید، 1 تیر 90، شماره‌ی 2193
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در وبلاگ بازنشر می‌کنم.)