دوشنبه، تیر ۱۳، ۱۳۹۰

بدحجاب‌ها روی کاناپه


 یک آقایی همچین همچین آمد و گفت: «من رفتارشناسم.»
گفتم: «مشخصه.» 
گفت: «مجید ابهری هستم. دیروز هم در میزگرد خبرآنلاین گفتم که «طبق تحقیقات انجام شده، در ایران سه دسته بد حجاب وجود دارد. دسته اول اجیر شده و مهاجم بی‌حجابی هستند.»
گفتم: «یعنی یک سری خانوم را چند نفر اجیر کرده‌اند و به زور صبح به صبح حجاب‌شان را دستکاری می‌کنند و می‌فرستندشان توی خیابان که به حجاب تهاجم کنند؟» 
گفت: «این‌ها مانکن و مهاجمند که حقوق می‌گیرند.»
گفتم: «الان واسه لاک زدن و مانتو کوتاه ماهی چقدر حقوق می‌دهند؟»
[...]
همین‌طوری داشتم قیمت‌ها را دودوتا چهارتا می‌کردم که ابهری گفت: «گروه دوم متخلفند و [...] فقط به قانون احترام نمی گذارند. مثل کسی که ورود ممنوع می آید. پارک دوبل می کند.»
گفتم: «با رسم شکل می‌شود نشان بدهی بدحجابی که پارک دوبل می‌کند چه شکلی می‌شود؟»
گفت: «حالا گیر نده. گروه سوم بدحجاب‌ها مقلد دیگران هستند و بدحجابی را به عنوان مد و پوشش تازه انتخاب می‌کند.»
گفتم: «بعد می‌گویند مردم حق انتخاب ندارند.»
آقا مجید ابهری گفت: « در اروپا که ادعا می کنند زن آزاد است و... در روزهایی زنان را به عنوان برده جنسی می‌فروشند.»
گفتم: «ببخشید چندشنبه‌ها؟»


راهکارهایی برای بدحجابی

- من نمی‌دانم چرا هماهنگ نمی‌کنند و نظر می‌دهند. الان این آقاهه گفته است که برای بدحجابی حقوق می‌دهند. از فردا بدحجاب‌ها تجمع می‌کنند که حقوق معوقه‌ی ما رو بپردازید. خب عزیز من! چرا مسوولیت برای دولت ایجاد می‌کنید؟
- [...]
- البته با توجه به این‌که برای بدحجابی حقوق می‌دهند، شاید تعدادی از میلیون‌ها مشاغلی که گفته می‌شود در این چند سال ایجاد شده، شغل بدحجابی است. (ما نمی‌دانیم.)
- قانونی تصویب شود تا حقوقی که بدحجاب‌ها می‌گیرند، با زبان خوش ازشان گرفته شود. بعد آن حقوق را جایزه بدهند به باحجاب‌ها. 
- مسوول بیمه و بازنشستگی و بیمه‌ی بیکاری و سنوات و باقی مزایای بدحجاب‌ها با چه کسی است؟
- اصولا اگر کسی بخواهد بدحجابی را به عنوان شغل انتخاب کند، باید به کجا مراجعه کند؟
- [...] 
- [...]

نسخه
- کاناپه محل کسب است. لطفا توقف بی‌جا نفرمایید، حتا شما بدحجاب عزیز. 
 
 

 منتشرشده در روزنامه‌ی اعتماد، دوره‌ی جدید، 13 تیر 90، شماره‌ی 2102
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در وبلاگ بازنشر می‌کنم.)