سه‌شنبه، تیر ۱۴، ۱۳۹۰

شنادرمانی سیاسی


«پزشک معتمد» آقای احمدی‌نژاد روی کاناپه دراز کشید و گفت: «من چند روز پیش هم گفته بودم که در شش سال گذشته فشار شدیدی به دکتر وارد شده، برای همین هم به دکتر توصیه کردم که شنادرمانی و سونادرمانی کند.» 
گفتم: «می‌فهمم. می‌فهمم. اصلا توی این شش سال، فشار طوری بوده که به همه‌مان آمده.» 
گفت: «بله. به دکتر بیشتر.»

گفتم: «اون «دورکاری» هم توصیه‌ی شما بود؟ یا معتمد دیگری توصیه کرده بود؟» 
گفت: «من معتقد به شنادرمانی و سونادرمانی و در مراحل حاد آب‌درمانی هستم. برای کم کردن فشار، دورکاری و دوردرمانی توصیه‌ی من نبوده.» 
گفتم: «می‌فهمم. حالا جریان شنادرمانی را تعریف کن.» 
پزشک معتمد گفت: «دکتر در ابتدا مقاومت کرده بود...» 
گفتم: «می‌فهمم.» 
گفت: «منتها هر چه من بیشتر توصیه می‌کردم، دکتر بیشتر مقاومت می‌کرد.»
گفتم: «چطور شد؟ آخرش مجبور شدید هلش بدهید توی استخر؟»
گفت: «نه‌خیر. برای دکتر توضیح دادم که «جهت جلوگیری از وارد شدن وقفه در جریان خدمت به مردم ناچار است شنادرمانی کند.» خلاصه این‌قدر اصرار کردیم، این‌قدر توصیه کردیم تا دکتر دیگر مقاومت نکرد و در استخر حاضر شد.»
گفتم: «خوشحالیم که در جریان خدمت به مردم وقفه ایجاد نشد.»

راهکارها 
با توجه به این‌که پزشک معتمد آقای احمدی‌نژاد شنادرمانی را برای کم کردن فشار توصیه کرده‌اند، ما هم راهکارهایی برای باقی مشکلات و باقی سیاستمداران توصیه می‌کنیم.
  • آقای پوتین و مددوف به خاطر فشاری که روی‌شان هست، بروند پاتیناژ و باله کار کنند. 
  • آقای اوباما به خاطر فشار بین‌المللی که روی خانم هیلاری کلینتون هست، کرال پشت برود که فشار پخش شود. 
  • آقای سارکوزی به خاطر فشاری که روی دیگران می‌آورد شنای قورباغه کند. 
  • آقای بان کی مون، آب‌درمانی کند. یعنی هر جا به کشورهای جهان سوم دید دارد فشار وارد می‌شود، یک لیوان آب خنک بخورد، تا فشارش بالا نرود و آرامشش را از دست ندهد. 
  • آقای قذافی کنار استخر چادر بزند و با هیات همراه و بادیگارهاش، سی چهل نفری بروند لب استخر و روی هم آب بریزند. 
  • آقای ... 
  • آقایان [...] هم بد نیست یک حمام عمومی بروند و خزینه‌درمانی کنند. 
  • آقای چمران هم بد نیست به جای آب‌درمانی و درمان چیزهای غیر ضروری شهری، یک کم توی شورای شهر به آب آشامیدنی تهران فکر کند. 
  • آقای رحیم مشایی که احتمالا، بدون توصیه‌ی پزشکی، روی آب راه می‌رود. 
  • آقای علی‌آبادی متاسفانه الان سرپرست وزارت نفت است وهارد مشغول ورکینگ روی سخنرانی نکست است و دونت هو تایم اضافه فور شناتراپی. 
  • آقای احمدی‌نژاد هم که خودش نسخه‌ی پزشک معتمدش را دارد. 
  • آقای ... 
(از سیاستمدارهای بالا تقاضا می‌شود هزینه‌ی ویزیت خود را به حساب ما در روزنامه واریز کنند. با تشکر.)

نسخه
نسخه‌ی ما این است که سیاستمدارها توی استخر هر کاری می‌کنند بکنند، فقط مثل سیاست، توی استخر هم زیرآبی نروند.




 منتشرشده در روزنامه‌ی اعتماد، دوره‌ی جدید، 14 تیر 90، شماره‌ی 2103
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در وبلاگ بازنشر می‌کنم.)