سه‌شنبه، مرداد ۰۴، ۱۳۹۰

راستی شغل آقای احمدی‌نژاد چی بود؟


 
آقای احمدی‌نژاد بعد از مدت‌ها، که فقط عمل می‌کردند و وقت نمی‌شد حرف بزنند، یک فرصتی پیدا کردند و حرف زدند و جمعی از مردم را از نگرانی وا رهانیدند. همه‌ی مردم به خبرنگار ما گفتند: «ما همه‌ش نگران بودیم دکتر این‌قدر کار می‌کنه اذیت شه. طوری که حتا سونادرمانی و شنادرمانی هم که دکتر دکتر تجویز کرده، حال دکتر رو خوب نکنه. خوشحالیم که دکتر برای لحظاتی از ساختن ایران دست کشید و ما رو ساخت، با حرف زدنش. قربون صداش بریم. اصلا داشت صداش یادمون می‌رفت.» 
حالا برویم سراغ حرف‌های دکتر؛  
تست هوش  
1- با توجه به این‌که آقای احمدی‌نژاد گفته: «وجود فقر در کشور عیب است.» ما چه کار کنیم؟ 
 الف- سریعا پولدار شویم، که حرف آقای احمدی‌نژاد روی زمین نماند. 
ب- عیب‌مان را بپوشانیم، و صورت‌مان را با سیلی سرخ کنیم، و سر فرصت از گرسنگی بمیریم. 
پ- عیبی ندارد اما ما اصلا در ایران فقر نداریم. 
ت- آقای سعید حدادیان گفته بود بعضی عیب‌ها را باید پوشاند یا ... بهتر است همین کار را کنیم.  
2- آقای احمدی‌نژاد با اشاره به پرداخت نقدی یارانه‌ها، گفته است: «کسی به نان شب محتاج نیست.»
اگر من به نان شب محتاج باشم، من کیستم؟ 
الف- من کسی نیستم. 
ب- […] 
پ- من به نان صبح محتاجم. شب‌ها سنگ به شکمم می‌بندم. 
ت- واقعا گشنمه. چرا باور نمی‌کنید؟  
3- با توجه به این جمله‌ی آقای احمدی‌نژاد که گفته «ما نمی‌توانیم درها را ببندیم و کاری به دنیا نداشته باشیم.»، کدام موضع‌گیری شاعرانه‌ی زیر نسبت به "در" درست‌تر است؟ 
الف- در رو باز کن عزیزم. در رو باز کن عزیزم. می‌خوام بیام به دیدنت. / اسفندیار رحیم مشایی 
ب- پشت در رو ننداختی ننه. با خوب و بدم ساختی ننه. / سعید مرتضوی 
پ- در به در همیشگی، کولی صد ساله منم. / محمدرضا رحیمی 
ت- پشت درهای بسته عاشق دل‌شکسته دوست دارم عزیزم عاشقتم هنوزم. / دکتر محمود احمدی‌نژاد 
4- آقای احمدی‌نژاد گفته «شیاطین [ = ابرقدرت‌ها ] آن قدر که از پیشرفت ایران می‌ترسند از چیزی نمی‌هراسند.» به نظر شما برای مبارزه با شیاطین و ترساندن آن‌ها، کدام راه مثمر ثمرتر است؟ 
الف- استخدام اجنه. 
ب- پرداخت وام ازدواج به جوانان. 
پ- تصویب قانون چندهمسری. 
ت- ممنوعیت ورود خانم‌ها به قهوه‌خانه‌ها.

نسخه 
من مطمئن هستم اگر آقای احمدی‌نژاد رییس‌جمهور شود، همه‌ی مشکلات کشور را حل می‌کند... راستی شغل ایشان چی بود؟ 


 منتشرشده در روزنامه‌ی اعتماد، دوره‌ی جدید، 4 مرداد 90، شماره‌ی 2120 
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در وبلاگ بازنشر می‌کنم.)