سه‌شنبه، اردیبهشت ۲۶، ۱۳۹۱

حرف‌های پای کرسی

خاطره نمایندگان مجلس خوشحال من - 2



لطفا اگر بچه هستید ستون امروز کاناپه را نخوانید. اگر بچه نیستید، بعد از خواندن، روزنامه را از دسترس اطفال دور نگه دارید. ممنون. (لطفا خودتان […] را حدس بزنید یا به خبرگزاری‌ها مراجعه کنید.)

حکایت کرسی
یعنی به جایی رسیدیم که همه کاناپه‌لازم هستیم. دیروز توی مجلس، در صحن علنی، بین موسا قربانی و مصطفا کواکبیان بحث پیش آمده. یکی این گفته یکی آن شنفته، یعنی اساسا گل گفتند و گل شنفتند، تا آنجا که قربانی برمی‌گردد می‌گوید: «بنده فهمیده‌تر از آقای کواکبیان هستم و آقای کواکبیان سواد ندارد.» کواکبیان چی گفته؟ نه گذاشته نه برداشته و پاسخ داده: «بنده دکترا‌ دارم و از آقای قربانی باسواد‌ترم و رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس هستم و خود آقای قربانی بارها از بنده تلمذ کرده است. از آنجایی که بنده خبط کردم، سعی می‌کنم سالی یک بار […]
خب. با این وضعیتی که ما می‌بینیم، پیشنهاد ما این است که کرسی‌های نمایندگی مجلس را جمع کنند، به جایش کاناپه بگذارند. البته خود کرسی هم بعد نیست. آن قدیم‌ها مادربزرگ ما کرسی می‌گذاشت و ما می‌رفتیم زیر کرسی برخلاف الان که توی مجلس می‌روند روی کرسی. یک شباهت آن کرسی و این کرسی این است که جنس حرف‌های پای کرسی و زیر کرسی با جنس حرف‌های نمایندگانی که روی کرسی نمایندگی جا خوش کرده‌اند، هیچ فرقی ندارد. (اگر پای کرسی نشستید و زیر کرسی خوابیدید که هیچی، اگر نه از کسی که این تجربه را دارد بپرسید تا ملتفت شوید.)

حرف‌های پای کرسی
به نقل از خبرگزاری‌ها مصطفا کواکبیان گفت: «سعی می‌کنم سالی یک‌بار […]
موسا قربانی گفت: «من به این‌که آقای کواکبیان می‌خواهد […]، اعتراض دارم.»
باهنر گفت: «آقای کواکبیان این حرف‌ها را برای شاداب شدن مجلس می‌زند.»

طرح شاداب‌سازی فضای مجلس
بعید نیست برای شاداب شدن مجلس، از فردا به جای نطق پیش از دستور، قطعاتی از دیوان ایرج میرزا خوانده شود.
بعید نیست برای شاداب شدن مجلس، از فردا از حمید ماهی‌صفت (برای گفتن جوک) و بهزاد محمدی (برای اجرای قهوه‌خانه‌ی زری‌خانوم) دعوت شود تا بین نطق نمایندگان چندتا حرکت بیایند.
بعید نیست برای شاداب شدن مجلس، از فردا از […] دعوت شود به صورت ویدئوکنفرانس برای نمایندگان جوک تعریف کند.
بعید نیست برای شاداب شدن مجلس، از فردا مراسم آتش‌بازی، طناب‌بازی، شعبده‌بازی، […] در راهروها انجام شود.

ضرب المثل کرسی
لقمان را گفتند: «ادب از که آموختی؟»
گفت: «از مذاکرات نمایندگان در صحن علنی مجلس.»

نتیجه‌گیری 1 و 2
1- بعد می‌گویند چرا آقای احمدی‌نژاد برای شوخی و تفریح می‌رود مجلس.
2- به نظر ما سخنرانی‌های آقای احمدی‌نژاد در شهرستان‌ها که مردم را می‌اندازد توی رودروایسی تا جمعیت را زیاد کنند، و همچنین مذاکرات صحن علنی مجلس را بعد از ساعت 2 نیمه شب در رادیو و تلویزیون پخش کنند که بنیان خانواده‌ها در طول روز نلرزد.




  منتشرشده در روزنامه‌ی اعتماد، 26 اردیبهشت 91 
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در وبلاگ بازنشر می‌کنم)