شنبه، خرداد ۲۰، ۱۳۹۱

ایران وسط آسمان لامپ روشن کرد

کاناپه بررسی می‌کند، جسم نورانی در آسمان چی بود؟


غروب پنجشنبه گذشته، یک جسم نورانی مشکوک در آسمان ایران، قزوین، اردبیل، میدان پاستور، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، پشت بام منزل مادر رجب و چندجای دیگر رویت شد که خواب را از چشم همه گرفت. به همین مناسبت نظر کارشناسان و آدم‌های مختلف را پرسیدیم که این جسم چی بود، از کجا آمده بود و کجا داشت می‌رفت؟

علی مطهری: این جسم نورانی خیلی رفتار مرتجعی داشت که پسندیده نیست. اگر قرار باشد ارتجاع در نهایت منجر به بالا رفتن شود طوری که به پنجره خانه آدم مشرف باشد خیلی کار زشتی است و باید در مجلس کنار لایحه ازدواج مجدد و موقت و غیره، بلند شدن هر جسم نورانی را هم در آسمان ممنوع کرد. اگر جسم‌های ما در دوران دبیرستان نورانی شوند ما شاهد هوا کردن آن‌ها نخواهیم بود.

رحیم مشایی: من قبلا گفته بودم که در آسمان ایران فرشنگانی پرواز می‌کنند که برای من شب‌ها دست تکان می‌دهند، همه خندیدند. پریشب دیدیم که به سلامتی فیلم خرامیدن این فرشته درآمده و در اینترنت – آن هم با کیفیت دی‌وی‌دی - پخش شده است. البته آن را من آپلود نکردم اما شما هم آن را دانلود کردید.

محمودرضا خاوری: من از اینجا بغل سلین دیون، که همسایه ما هستند و خانه به خانه‌ایم، هیچ چیزی در هوا ندیدم. اما نمی‌دانم چرا سلین دیون از وقتی من آمدم همسایه‌شان شدم، داده دوتا پرده به پنجره‌هاش نصب کردند، بی‌جنبه‌ی خسیس. 

بیست و نیم: هیچ شی نورانی در آسمان دیده نشده، به جاش گزارش نجف کامران‌زاده رو از انگلیس ببینید که این بی‌نوران غربی چطوری آسمان‌شون خالی از نور است، برای همین همه‌شان الکلی شده‌اند.

دکتر حسن عباسی: این نوری که رفت بالا رو دیدید؟ هان. اشتباه‌تون همینه. این نور نیست که. این نور نود درصدش مواد مخدر بود. یعنی هر کی این نور رو دید معلوم شد یه چیزی زده رفته هوا. نزنین بدبخت‌ها. از آدامس هم بدتره. فاسدتره. نور نبود که. نور رو باید شما در درون خودت پیدا کنی. بعد این غربی‌ها اشعه ایکس رو می‌گن ما اختراع کردیم. دروغه. سقز برای ما بوده. نور هم برای ما بوده. ملاصدارا هم فقط اسم یه خیابونه که شب‌ها به زور چراغ برق روشن می‌شه، نورش کجا بود؟ هان.

سیاوش قمیشی: من قبلا در نامه‌ای خدمت بابام گفته بودم که با سلام خدمت بابا / گفته بودی بی‌چراغه دل مادر / براتون نور می‌فرستم / جنس اعلا، طرح آخر. این همان نور است که گفتم می‌فرستم. ببخشید دیر شد. لطفا این نور را دست به دست برسانید به خانواده‌ام.

توماس ادیسون: روح من بود. روحم هم توانست در آسمان برق اختراع کند.

آقای احمدی‌نژاد (در حالی که با دست به یک جسم نورانی در آسمان اشاره می‌کند): مخلص اون آقایی که داره نوربالا می‌زنه هم هستم. نوبت شما هم می‌شه. حالا با چراغ خاموش حرکت می‌کنی و یه دفعه نوربالا می‌زنی؟ ای کلک. نوبت شما هم می‌شه. عجله نکن.

روسیه: دالی. دااالی. ما بودیم. مثل همیشه هر چیزی مشکوک باشه رد پای ما هم توش هست.

ایران: به همت دانشمندان جوان توانستیم برای صرفه‌جویی در ماه، آسمان را سیم‌کشی کنیم و و وسط آن لامپ ببندیم. به همین مناسب هر شب ساعت ده تا دوازده ماه را خاموش می‌کنیم و چراغ خودمان را روشن می‌کنیم که از استهلاک ماه کم شود و آیندگان هم بتوانند از نور ماه استفاده کنند.




  منتشرشده در روزنامه‌ی اعتماد، 20 خرداد 91 
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در وبلاگ بازنشر می‌کنم)