سه‌شنبه، تیر ۱۳، ۱۳۹۱

فیتیله و کرکره و باقی چیزها را پایین می‌کشیم

یک مدت دیگران را آوردیم روی کاناپه و دراز کردیم، الان پیش از آن‌که – به قول شاعر - درازمان کنند، خودمان روی کاناپه دراز می‌شویم و چند روزی کرکره را نصفه‌نیمه می‌کشیم پایین و آب خنک را می‌خوریم.

آگهی فروش یا اجاره

کاناپه مستعمل
هر روز یکی روش دراز می‌شده
با شماره فلان تماس بگیرید

دعوت به همکاری 1
یک رییس بانک برای شرکت در اختلاس و باز کردن ال‌سی برای واردات کاناپه خارجی
دعوت به همکاری می‌شود

دعوت به همکاری 2
یک رییس بانک با تجربه پولشویی، برای خشکشویی و سفیدشویی کاناپه، نیازمندیم

دعوت به همکاری 3
حالا که کاناپه ما چندوقتی بازارش کساد است
اگر واقعا رییس بانک هستید و دل‌تان نمی‌خواهد اختلاس کنید
خب دم‌تان گرم، با ما تماس بگیرید و یک وام برای‌مان ردیف کنید
دست شما درست

آیا می‌خواهید بروید بغل سلین دیون؟

و همسایه‌شان شوید؟
با «خاوربار کانادا» تماس بگیرید

بانک خاور ال‌سی

کاناپه چینی جعلی است
در این مدتی که کاناپه تعطیل است لطفا به کاناپه‌های جعلی و چینی توی بازار اعتماد نکنید و روی هر کاناپه‌ای دراز نکشید. قبل از استفاده از کاناپه حتما به برچسب وزارت بهداشت دقت کنید تا چیزی‌تان نشود.

عاقبت روزنامه‌نگاری
قدیم‌ها یک تابلو توی مغازه‌ها بود: «عاقبت نسیه‌فروش و نقدفروش.» یادتان هست؟
الان باید آن را به عاقبت روزنامه‌نگاری تغییر داد تا ملت درس عبرت بگیرند و بروند دنبال عاقبت‌به‌خیری.
اگر فردا پس‌فردا آگهی دعوت به کار برای پیک موتوری یا تایپیست یا تحصیل‌دار یا نگهبان شب داده بودید و من را دیدید که آمدم و فرم پر کردم و گفتم با چند سر عائله و چند نان‌خور قد و نیم‌قد توی خانه به این کار نیاز دارم و پول‌لازم هستم، لطفا به روی خودتان نیاورید و آشنایی ندهید. ممنون!



منتشرشده در روزنامه‌ی اعتماد، 13 تیر 91 
(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در اینترنت بازنشر می‌کنم.)