جمعه، شهریور ۲۴، ۱۳۹۱

دولت تو دلی


تغییر کاربری دل مردم به سونای اختصاصی دولت


یکی از وزیران دولت گفت: «ما در دولت به دنبال آب گرم و سونای اختصاصی نیستیم بلکه در دل مردم قرار داریم.»

به همین مناسبت مردم گفتند: «ما فقط ماندیم شما را کجای دل‌مان بگذاریم.»
مردم مطرح کردند: «ما فکر می‌کردیم درد دل داریم. نگو دولت توی دل داریم.»
مردم اضافه کردند: «بیا برو تو دلم بابا.»
مردم افزودند: «اگر ما هم دولتمرد بودیم دولت ما هم تو دل شما بود. بعد بی‌حساب می‌شدیم.»
مردم یادآور شدند: «از وقتی دولت توی دل‌مان هست دل تو دل‌مان نیست.»
در پایان مردم آه کشیدند: «دل‌مان گرفت.» و سریعا در بخش مراقبت‌های ویژه یک بیمارستان غیردولتی بستری شدند.
یکی از متهمان [...] به خبرنگار ما گفت: «ما نزدیک به دولت بودیم. دولت هم که توی دل مردم است. در نتیجه قاضی دادگاه و مطبوعات نباید دست روی دل مردم بگذارند.»

دولت تو دلی
یکی از پیش‌کسوتان کله‌‌پزی نیز اظهار کرد: «تا حالا بره تو دلی شنیده بودیم اما دولت تو دلی نشنیده بودیم.»
وی گفت: «[...]»

تغییر کاربری
یک کارشناس با ابراز تعجب پرسید: «اگه دولت دنبال آب گرم و سونای اختصاصی نیست و توی دل مردم جا داره، یعنی دل مردم سونای اختصاصی دولته؟»
وی گفت: «دولت باید به خاطر تغییر کاربری دل مردم پاسخگو باشد.»
در همین حال چندنفر از اعضای دولت با حوله از دل مردم خارج و چند نفر دیگر با مایو به دل مردم وارد شدند و گفتند: «سونای اختصاصی و آب گرم چقدر می‌چسبه. به به. خوب شد ما توی دل مردمیم و سونا و جکوزی‌مان به راه است، وگرنه الان باید می‌رفتیم سونای زعفرانیه که متاسفانه آب گرم ندارد و دیگر آبی ازش گرم نمی‌شود.»

شلپ و شولوپ
جراح متخصص قلب و دل و روده نیز نظر داد: «من می‌خواستم ضربان قلب مردم را گوش کنم. که دیدم صدای شلپ و شولوپ می‌آید. خیلی تعجب کردم. دوباره گوش کردم دیدم باز هم صدای شلپ و شولوپ می‌آید. تا جایی که من می‌دانستم صدای قلب باید تالاپ و تولوپ باشد، نه شلپ و شولوپ. برای همین خیلی سریع بیمار را آنژیوگرافی کردم و دیدم توی دل مردم چندتا از دولتمردان دارند شنا می‌کنند. رحیم مشایی هم که نشسته بود لب استخر و داشت پایش را شلپ و شولوپ می‌زند توی آب.»

لب خزینه
رحیم مشایی در حالی که نمی‌توانست توی دل مردم جا باز کند گفت: «چرا؟»
مردم گفتند: «چون زیرآبی رفتن توی استخر ممنوع است.»
رحیم مشایی که لب خزینه نشسته بود گفت: «واقعا ما نیاز به آب گرم و سونای اختصاصی نداریم. ما خودمان مکتب ایرانی داریم و بهتر است به جای سونای اختصاصی از خزینه اختصاصی که در مکتب ایرانی سرفصل مهمی محسوب می‌شود استفاده کنیم.»

در همین رابطه مردم از قدیم می‌گویند: «خیلی خوش بر و روست، لب خزینه هم می‌نشیند.»




(طنزها را همان‌طور که در مطبوعات منتشر می‌شود، با حذف و تعدیل، در اینترنت بازنشر می‌کنم)