شنبه، دی ۰۲، ۱۳۹۱

عزراییل: واقعا من یکی نمی‌توانم با سایپا رقابت کنم

مرگ حق است. سایپا وسیله است. (تیزر تبلیغاتی)

شنیدیم سایپا از روزنامه قانون شکایت کرده که چرا گفته بالای چشمت ابروست و آمار تلفاتت زیاد است. ما داریم بررسی می‌کنیم اگر هر کسی که از سایپا ناراضی بود و احتمالا یکی از اعضای خانواده‌اش را از دست داده بود یا دچار جراحات ناشی از تصادف بود، می‌خواست از سایپا شکایت کند الان باید یک شعبه مخصوص این کار در قوه قضاییه دایر کرده بودند. از طرفی من روزنامه‌نویس نیز حاضرم اگر با شکایت از روزنامه‌ها محصولات سایپا امن می‌شود، خودم پیش‌قدم شوم و بروم از خودم و از روزنامه شکایت کنم.
ولی تا "شعبه مخصوص رسیدگی به شکایات سایپا" در قوه قضاییه دایر شود، بیایید یک ستون دیگر بنویسیم و به پرونده‌مان اضافه کنیم!

***

همین اواخر مدیرعامل سایپا گفته: «در حال حاضر پراید سنبل محصولات پرتیراژ ما بوده و جزو خودروهای ملی ما قرار گرفته است.»

نشان دادن سمبلیک
ما هم معتقدیم پراید سمبل است. یعنی در تمام دنیا بگویند سنبل خودروهای جهان کو؟ همه سریع با دست سمبل یعنی پرایدشان را نشان می‌دهند.

دیالوگ 1
احساس خاصی دارم که سوار سمبل خودروها شده‌ام. یک حس سمبلی و سمبلیک. (یک سمبل‌سوار.)

دیالوگ 2
به به. سمبل سمبل‌ها. (اتومبیل وارداتی خطاب به پراید.)

دیالوگ 3
سمبلت چطوره؟ (مصرف‌کننده پراید به صورت سمبلیک حال مسوولان سایپا را می‌پرسد.)

تیزر تبلیغاتی
مرگ حق است. سایپا وسیله است.

رقبای سایپا
مدیرعامل سایپا تصریح کرد: «کشورهای همسایه ما در تولید خودرو عقب هستند و ما رقیب چندانی در تولید پراید نداریم.»
بله. به خاطر همین در کشورهای همسایه افراطی‌ها با بمب‌گذاری سعی می‌کنند میزان تلفات را به تعداد تلفات پراید برسانند.
در واکنش به سخنان مدیرعامل سایپا، لحظاتی پیش عزراییل به خبرنگار ما گفت: «واقعا من یکی نمی‌تونم با سایپا رقابت کنم. بدبخت کشورهای منطقه
وزیر آموزش و پرورش در حالی که لبخند می‌زد گفت: «حالا کو به من برسید؟»
بعد از موضعگیری وزیر آموزش و پرورش در اعلام میزان تلفات، مدیرعامل سایپا افسردگی گرفت و گفت: «کاش ما هم قدر شما امکانات داشتیم.»

خودکشی
: آقای دکتر، پسرم از زندگی ناامید شده و می‌خواهد خودش را بکشد.
-          چطور؟
: چون دیروز می‌گفت برام پراید بخرید.

شاهرگ بند
معاون حمل و نقل ترافیک گفت: تاکنون کسی از سازنده پراید پرسیده چرا آمار کشته شدگان پراید بالاست؟ یا چرا کمربندی ایمنی تعبیه شده در پراید بر روی شاهرگ سرنشین بسته می شود تا در حوادث ابتدا شاهرگ سرنشین بریده نشود؟»
جواب 1-  نه کسی نپرسیده است. چون به ذهن کسی نمی‌رسد بپرسد. به ذهن کسی هم برسد بعد از تصادف است که اصولا منجر به مرگ می‌شود.
جواب 2- کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند. کمربند ایمنی پراید را طوری طراحی کرده‌اند که روی شاهرگ طرف بسته شود تا سختی زیادی موقع مرگ نکشد. خب به هر حال کسی که سوار پراید می‌شود آخرش در پراید کشته می‌شود، برای همین سازنندگان پراید تلاش می‌کنند دست کم مرگ آرامی داشته باشند.

پند هفته
کسی که پراید سوار می‌شود هر روز از خانواده حلالیت بطلبد.